مباحث و دیدگاه های حقوق بین الملل -دکتر مرتضی نجفی اسفاد - وکیل دعاوی بین لمللی

مباحث و دیدگاه های حقوق بین الملل -دکتر مرتضی نجفی اسفاد - وکیل دعاوی بین لمللی

Dr.Morteza NAJAFI ASFAD is an international lawyer holding a senior academic appointment as associate professor of international law at university of judicial sciences in Tehran. Born in Mashhad in 1954 he studied law in Iran and faculty of law of Toulouse France). He has ll.B,ll.M and PH.D and he practices law from his law firm in Tehran. with an international reputation as a leading authority in international law and maritime law, he has acted as advocate , arbitrator, legal advisor and expert witness for many local , international companies and few Iranian ministries.

آیین‌نامه راجع به گواهینامه رانندگی قایقها مصوب 9/4/1348 با اصلاحات بعدی

هیات وزیران در جلسه مورخ 9/4/48 بنا به پیشنهاد شماره 9/101 مورخ 20/3/48 وزارت دارایی و موافقت وزارتخانه‌های کشور و دادگستری به استناد ماده واحده قانون راجع به اجازه تاسیس سازمان بنادر و کشتیرانی مصوب 1339 و در اجرای بند «ب» ماده 14 آیین‌نامه ثبت و بهره‌برداری شناورها مصوب 1331 آیین‌نامه راجع به گواهینامه رانندگی قایقها را به شرح ضمیمه تصویب نمودند.
ماده 1- راندن قایقهای موتوری در نقاط و بنادری که سازمان بنادر و کشتیرانی اعلام می‌نماید منوط به اخذ گواهینامه رانندگی از سازمان مذکور است کسانی که بخواهند راندن قایقهای بادبانی و پارویی را در نقاط و بنادر مذکور حرفه خود قرار دهند باید کارت ملوانی از سازمان بنادر و کشتیرانی دریافت دارند.
ماده 2- شرایط و مدارک لازم برای صدور گواهینامه رانندگی قایق و کارت ملوانی به شرح زیر است:
الف- داشتن 18 سال تمام سن.
ب- دو برگ رونوشت شناسنامه و چهار قطعه عکس.
ج- گذراندن آزمایشهای مربوط به رانندگی قایقها.
د- تایید صلاحیت از طرف مقامات انتظامی شهربانی و ژاندارمری در مواردی که سازمان بنادر و کشتیرانی لازم بداند
1
.
ماده 3- سازمان بنادر و کشتیرانی پس از وصول درخواست و مدارک و احراز شرایط و صلاحیت گواهینامه یا کارت مربوط به رانندگی آن نوع قایقی را که در مورد تقاضا بوده صادر و به متقاضی تسلیم می‌نماید و در گواهینامه یا کارت مشخصات کامل صاحب آن قید می‌گردد.
ماده 4-  مدت اعتبار گواهینامه و کارت ملوانی چهار سال است و در خاتمه هر چهار سال متقاضی برای تمدید آن باید به سازمان بنادر و کشتیرانی مراجعه نماید.
ماده 5- دارنده گواهینامه یا کارت یا هنگام رانندگی همیشه آن را همراه داشته باشد و در صورت مفقود شدن گواهینامه یا کارت المثنی آن را از سازمان بنادر و کشتیرانی دریافت دارد.
ماده 6- در صورتی که دارنده گواهینامه رانندگی یا کارت ملوانی فاقد صلاحیت مذکور در ماده 2 این آیین‌نامه شود سازمان بنادر و کشتیرانی باید گواهینامه رانندگی یا کارت ملوانی را ابطال و مراتب را به دارنده گواهینامه یا کارت و مراجع مربوط اعلام نماید.
ماده 7- گواهینامه رانندگی یا کارت ملوانی قایقهای موضوع این آیین‌نامه که از کشورهای خارجی صادر شده باشد به شرط معامله متقابل و با رعایت مقررات مربوطه معتبر است.
ماده 8- تخلف از ماده 5 موجب محکومیت متخلف به پرداخت دویست ریال غرامت یا از 23 تا 7 روز حبس تکدیری یا هر دو مجازات می‌باشد.
ماده 9- متخلفین از مواد 1و 4 به حبس تکدیری از 7 تا 10 روز و پرداخت دویست ریال غرامت محکوم می‌شوند.
2

--------------------------------------------------------------------
1 - بند «د» در تاریخ 24/2/1358 به شکل فوق، اصلاح شده است. (روزنامه رسمی شماره 9986 مورخ 17/2/1358 – صفحه 37 مجموعه قوانین سال 1358 – قسمت آیین‌نامه)
2 - مجازاتهای مذکور در مواد 8 و 9 به موجب «ماده واحده مربوط به تغییر و اصلاح مجازاتهای خلاقی مصوب سال 1352» تغییر یافته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: دکتر مرتضی نجفی اسفاد ׀ تاریخ: دو شنبه 2 خرداد 1398برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , dr.najafiasfad.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com